Uteritt längs vägarna

Idag blev det en tur på 1 timme och 40 minuter längs vägarna. Superhärligt!! Red först fram i en ganska frisk trav där Bella själv fick välja tempo (till en viss gräns), och red lite övergångar till skritt. Så småningom la jag in galopp-övergångar, och hon var duktig! Så småningom så krävde jag lite mer, att hon skulle vara mellan hand och skänkel. För ibland blev hon lite för "het" och ilade iväg alldeles, så jag fick liksom "hallå, nu lyssnar vi!" och det gick superbra då. Fick till några riktigt trevliga övergångar mellan trav och galopp. Gud så fin hon kan vara.. Lillpuppan. Fina fattningar för små hjälper, och en lugn trav och en bra övergång där hon väntar.
 
Sedan jobbade vi med traven, tempoväxlingar där hon ska vänta på steget. Vi hittar ett bra läge, sen ökar jag steget lite, och sen faller allt när jag ska ta tillbaka. Eller ja inte allt såklart.. Men där har vi det stora problemet. Men det gick bra ändå, och även om vi fick kämpa lite för att få till det så fick vi till det tillslut. :-)
 
Supernöjd!! :) Såklart så tog vi en massa långa skrittpauser emellan arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0