Bates Innova

Idag har jag provat en Bates Innova på Bellie. Jag har gjort det en gång förut, men den var sprillans så jag kunde inte prova ordentligt.
 
Denna låg förvånansvärt bra. Jag hade xvid järnet i, och då blev den i lite framvikt. Jag tror att med vid-järnet så kommer den i mer balans, och blir även rakare bak. Tycker dock inte den är så värst svängd. Det är ju dessutom luftstoppning och då måste man sitta i sadeln för att den ska fördela luften korrekt.
 
Jag red bara en kortis på 15 minuter för att känna av. Jag fick ha två hål längre än vanligt på mina stigläder, och det är helt omöjligt att ens ha ett hål längre i min sadel för då far benen omkring. Jag provade trava lite i både lättridning och nedsittning och man satt ju där man satt. Man fick bra hjälp i traven. Dock så är den ju lite bred att sitta i, men inte så gräsligt som jag fått för mig. Men stöden tycker jag är alldeles för stora för min smak, för jag kunde inte ens röra mig i sadeln. Annars mjuk och trevlig. Så gillar man skruvstädskänsla så köp! ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

testa med standardstöd istället, extend stöd är hemska.

Svar: Trodde denna var standard, för det stod inte extended nånstans märkt på den. Men detta är en extended?
Josefine Fred

2017-02-02 @ 21:44:39
Postat av: Anette

förlåt sent svar, ja det är en extended.

2017-04-06 @ 15:49:01
Postat av: Diana

Förlåt att jag kommenterar en gammal post men du ser under kåpan på serienumret om det står t.ex 1S Då är det stl 1 (17-17,5) och S står för standard medan ett E påvisar att det är extended! Minns du vilken storlek i sits du testade? Har nämligen själv kollat på denna och har stl 42 i brallor men måste tänka på min något kortryggade kallblodstravare, så eventuellt skulle denna gå bort om jag behöver större sits.

Svar: Detta var en strl 1 och extended 😊
Josefine Fred

2017-06-05 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0