Gårdagen + idag

Igår så tog jag och Bella en sväng efter jobbet på ca 40 minuter. Inte så lång tur. :-) Vi jobbade mycket med skritt- och travövergångar, och även halvhalter mot slutet. Hon var rätt pigg, men ändå fin och trevlig att jobba med. Men jag fick tänka på att vara konsekvent och tydlig, och inte fastna i någon hjälp, utan vara kvick själv.
 
Idag fortsatte jag arbetet med halvhalterna, och det gick väldigt bra. Skrittade först en bit innan jag kände av läget i trav. Det är plusgrader och sol hos oss idag så hjärnspökena hälsade på litegrann, haha. Men hon gjorde ändå det hon skulle, så hon var duktig! Red övergångar i trav, och sen övergick jag till endast halvhalter för att få henne att vänta bättre och självmant samla upp sig lite. Sedan kom vi till rundbanan och där körde jag galopp två varv, ett varv i vardera galopp. Det gick förvånansvärt bra, och halvhalterna gick igenom även i galopp. Annars blir jag så slarvig där och istället hamnar vi i ett läge där vi bara drar eller håller i varandra, men nu blev det stor skillnad.
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Gå in o läs. Dela gärna. Detta är så viktigt!! http://sotflikka.se/nar-ridsportsbutikerna-bidrar-till-smalh-29339738

2017-03-11 @ 20:07:02
URL: http://sotflikka.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0