Uteritt

Igår så var det riktig regn-rusk-väder, så Bellabus fick vila.
 
Idag så har vi ridit ut en sväng, kombinerat med att rida i paddocken. :-) Skrittade först ca 30-40 min, och red lite skänkelvikningar, och senare halter och halvhalter. Hon var väldigt fin! Duktig tjej. :-) Sen blev hon spänd på hemvägen, så jag struntade i traven och fortsatte skrittjobba. Mot slutet så joggade jag henne lite och hon kändes kanontrevlig!
 
Sen gick vi in i paddocken där det är lite blötsnö, så då fick hon jobba lite. Vi var där i 10 minuter och det gick väldigt bra. Travade långsidorna, skritt genom hörnen, och sedan la jag in galopp efter en volt tillbaka i skritt i hörnet. Fin var hon! Men kändes som hon var isär i vänstergaloppen, och så har hon känts på sistone. Hon brukar vara mer ihop där. Men högern var helt okej, den har fått lite mer sväv känns det som.
 
Travade sedan av på plant underlag en bit, och sedan avskrittning. :-) Duktig tös idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0