Dagens Bella

Idag red jag ut en sväng med Bellabus. Först jogging som framridning, med halvhalter, halter, rygga, sidvärts, och lite tempoväxlingar. Hon var inte alltför trevlig idag fröken. Hon var spänd och lite tittig och hamnade i framvikt lätt, hon la sig i min hand och tyckte jag skulle bära henne idag. Försökte rida lös det så gott jag kunde. Bitvis var hon fin, eller okej. Men mest inte, haha. ;-)
 
Gick ner till rakbanan och tänkte att jag låter henne komma loss i kroppen genom lite galopp istället, vilket funkade rätt bra. :-) Hon låg på där oxå, men jag tog igenom förhållningarna så tillslut var hon ridbar där oxå, och då avslutade vi. Jag tänker även väldigt mkt nu på att inte följa med i hennes stress-tåg.. utan stanna kvar i sadeln och sitta lugnt och stilla. Istället för att när hon stressar upp sig och snabbar på, så hakar jag på och ingenting blir bra. Idag tränade vi mycket på övergångar mellan skritt på lång tygel, och skritt på kort tygel. Upptagningen där är den vi behöver jobba med. Gick väldigt bra faktiskt.
 
Tävling imorgon, håll en tumme att vi kan slappna av och lyckas kommunicera någorlunda jag och B. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0