Gårdagen + idag

Igårkväll så red jag ut en sväng på Bellabus i mörkret, som vanligt numera..  Vi red runt på byvägen fram och tillbaka lite här och där och red skritt- och travövergångar samt tempoväxlingar mellan arbetstrav och mellantrav.
 
Till en början var hon rätt trevlig, men sen blev hon lite dragig och hängig pga att hon var pigg och spänd. Inget konstigt mao.. Jag fick rida några extra svängar i trav tills det kändes bra igen. :-)
 

 
Idag tog vi ett joggingpass i paddocken. I skritten blev det fokus på tempoväxlingar och sidvärts. Hon var rätt medgörlig. Men en sak hon börjat med sen jag kom hem från cypern är att lägga tungan över bettet igen.. hm... hon har ju gjort så i perioder, utan att jag hittat orsaken. Men liksom, när jag ridit henne varm så slutar hon. Jag tror ju att det är för att komma undan hon gör så, när jag kommer åt henne. Och nu när jag fokuserar så mkt på takten, och en lätt hand där hon får bära sin egen hand, så blir det ju jobbigare för henne liksom. Jag får hålla lite koll.
 
Joggade igång i trav med mycket halvhalter. Jag har mkt fokus på balans och takt som sagt, så jag stämmer av med halvhalter ofta, och är noga med att hon inte får rinna iväg bara för att vi ändrar något, t.ex byter varv eller hamnar i sluttning nerförs elr så. Och detta är nog jobbigt för fröken. ;-)

La sedan in galopp, och hon var fantastiskt fin! Riktigt trevlig. Sedan avslutade vi med lite trav i ngt lägre och rundare form.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Använder du ofta Equilab? Jag har den men har aldrig kommit igång fullt ut. :)

Svar: Ja jag använder den varje ridpass :D
Josefine Fred

2017-11-03 @ 22:20:54
URL: http://https://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0