Gårdagen

Igår blev det ett pass i ridhuset. Det var dock inget bra pass... visst fanns det stunder när det kändes rätt bra, men överlag var det bara kaos. Kaos i huvudet på Bellabus, och jag var lite smått stressad först, men hittade andningen och lugnet sen. Men det blev inte bättre direkt.. Hon bara tuggade och hade sig med bettet, gick emot och var bara stressig liksom. Och då kom jag av mig lite med mitt nya tänk, och började flytta henne sidvärts, runt på volter osv, men det blev bara värre. Så jag tog ett andetag och började om, att hon ska ha ryggen med sig och att hon ska starta skritten bakifrån. Så hon fick göra halt typ varannat steg tills hon slutade lägga sig i handen.
 
La in trav när hon gått okej i skritt. Men hon kändes vansinnigt framtung.. Alltså hon gav en känsla hon aldrig bjudit på förr. Hon ville bryta av när en hon fick möjlighet, och bara lägga sig fram. Men jag joggade på ett bra tag och kände mig fram på henne, och sedan när vi kom till det bästa vi kunde åstadkomma för dagen så avslutade jag passet.
 
Nya tag i helgen, och förhoppningsvis känns hon bra igen då. Om inte, så får vi klura på vad det kan vara då..
 
Idag vilar hon eftersom jag ska in och tatuera mina ögonbryn igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0