Long time no see

Jag är mitt uppe i ett flyttkaos, så jag har varken tid eller lust över till bloggen. Det är på instagram det händer, om det händer något! ;-)

Bella går 3-4 dgr i veckan, varierat ridning och tömkörning/longering. Hon är väldigt trevlig faktiskt! Jag har ju dragit ner på kraven rejält och slutat överanalysera allt, eller analysera över huvudtaget, haha! Jag vill bara njuta och ha roligt med min häst. :-) Och att hon ska känna lika såklart! Så just nu så är det som sagt rätt kravlöst, men ändå inte. Jag låter henne inte tjuvöka, och då lägger hon sig i handen, men då lägger jag på ben och mjuknar i handen, och då kliver hon på så trevligt med kroppen! Det är detta vi jobbar med, bara att göra det okomplicerat.
 
Jag kan till och med rida ut i storm, i hackamore, i alla gångarter, på hemvägen... förstå! I galopp och allt... På bettlöst, på hemväg? För jag kopplar på benen och får henne att tänka framåt på rätt sätt, och inte bara försöka springa iväg och ila iväg i takten.
 
Så allt går finfint just nu! På tisdag stiftar Bella ny bekantskap med en tjej som ev. ska rida henne ibland. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0