Uppdatering/inspiration

Hej på er! Long time no see som vanligt här. ;-) Men jag uppdaterar desto mer på instagram som ni vet; @minfux.
 
Vi fortsätter jobba på med skritt och trav, jag och Bella. Underlaget är ju olika från vecka till vecka, och inte alltid så bra. Därför har vi fortfarande inte gått vidare till någon galopp. Men jag är såå taggad till det! Hoppas underlaget är redo snart, för det är vi. Bella är stabil i både skritt och trav, men framförallt traven. Den är befäst nu och hon har styrka och teknik att bära sig själv i den lägre formen nu. Skritten tycker hon är lite jobbigare, så denna vecka har vi jobbat mycket skritt. Både på lina och uppsuttet. På lina vill hon gärna ta en massa egna initiativ till att trava, så där jobbar jag med att hon verkligen ska skritta igenom kroppen och få denhär "vågen" som man pratar om inom art2ride. När allt rör sig genom kroppen på hästen som en våg.
 
Jag fortsätter att tycka att detta är det bästa som hänt oss. Så himla underbart sätt att arbeta på. Och jag får en hel del pm på fb och instagram från människor som inspirerats av mig och vill ha hjälp att börja dom oxå. Så himla roligt! Det gör mig mest glad. Det är därför jag är så engagerad. När jag tror på något vill jag engagera så många som möjligt.
 
Nu ska ni få lite inspiration här nedan.. 👇


 
Här ovan är exempel på en vinterdag där det dagarna innan varit blankis, och sedan pudersnöat några dm ovanpå. Vilket blev väldigt halt. Men jag känner B utan och innan och så länge hon är bekväm så är jag det. Tänk vad komfortabel hon är här på bilderna ovan, trots is och snö, så jobbar hon helt avspänt och i en superfin balans. 👆
 

 
 
Alltså OMG?! Har ni någonsin sett en så vacker och välhållen shettis? Inte jag iallafall! Och titta hur den bara flyter fram helt motståndslöst. I love it! 👆
 

 
Alltså denna tjej.. en ung tjej, Nicole, som börjat om och tränar sin häst enligt art2ride sedan typ 1-1,5 år tillbaka. Titta bara balansen i hennes ponnys kropp, vilken enorm skillnad! Sådan fröjd att se på. Hon finns på instagram på @dakota_dressage
 

 
 
Bara läs texten 😍👆
 

 
 
 
Denna skillnad är på bara några veckor med art2ride. Så fantastiskt! Titta hur hästen tippar neråt på två första bilderna. På bild nummer två kämpar han med att hitta rätt, och på bild nr 3 konnektar han över ryggen och har hittat sin balans. Så lovely to see! Detta är en elev till en tjej jag följer på instagram, och där heter hon @vtr_equestrian
 
Hoppas ni fått i er lite inspo! Lycka till, och hör av er om ni har funderingar eller vill ha tips och råd. :-) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0