Ananaspaj... mmmm

Blev verkligen sugen på nåt gott ikväll. Elr ja, varje kväll, haha. Men denna kväll hade vi ingenting sött hemma.. brukar alltid ha choklad elr godis och grejer. Så jag och mamma slängde ihop en ananaspaj som står i ugnen nu. Så fruktansvärt god paj! De låter äckligt, jag vet. Jag gillar inte alls ananas annars. Men denna paj är oslagbar! LOVE IT.

Ananaspaj:
150 g smör el margarin
3dl vetemjöl
1dl socker
1tsk bakpulver

Fyllning:
2dl creme freiche
1,5dl socker
2tsk vaniljsocker
1 ägg
1 burk krossad ananas

Blanda ihop ingredienserna till degen. Tryck ut degen i formen och ställ den i kylen.
Låg anansen rinna av, rör ner creme freiche, socker, vaniljsocker och ägg. Sist ananasen.
Häll fyllningen i pajformen och grädda 15-20min i ugn på 200.

OBS! Du kan alltid byta ut ananasen mot annat, typ banan, blåbär/hallon elr vad du vill. Sjukt gott! :-D


Bild lånad av google

Kommentarer
Postat av: Frida

Det lät ju faktiskt rätt gott!

2010-10-26 @ 15:49:51
URL: http://hulistallet.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0