Jogging på travbanan

Idag hade vi ännu mer blåst ute, och jag kände inte för att rida ut då. Så Bella fick gå på våran travbana idag, lite lägg jogging bara för att få sträcka ut efter gårdagens arbete.
 
Började med att skritta typ 4 varv för att hon skulle slappna av lite. Sen tog jag tyglarna och bad om jobb, och hon jobbade på fint! Snuttepullan. Körde igång i trav då jag var nöjd, och ja, det var ju inte den trevligaste takten direkt. Men helt okej. Jobbade tempoväxlingar och nöjde mig när hon svarade fint för sätet utan problem. Då fattade jag galopp (höger) och galopperade i lättsits. Superhärlig och fin galopp idag! Trots att jag stod upp, för högern brukar ju bli hemsk då. Men inte idag. Kalasfin, rund och härlig!
 
Skrittpaus och sedan samma sak i vänster varv. Travjobb med tempoväxlingar tills hon lyssnade, och sedan galopp i lättsits.
 
Ett ganska bra pass faktiskt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0