Travbanan

Ikväll så tog vi oss ett pass på grannens travbana jag och B. Red lite mer ordentligt idag än vad jag gjort, och det gick bra. Hon var dock väldigt rädd på ena kortsidan, så där kunde vi varken trava eller galoppera. Det var superspänd skritt som gällde, hon vågade knappt gå fram. Samma visa varv efter varv, det blev nästan värre och värre. Haha. Jaja.. Så kan det vara. Om vi bortser från det läskiga så var hon riktigt fin när hon släppte det och kunde koppla av. Jättefin trav och härlig känsla där hon var mellan hand och skänkel.
 
I galoppen fick hon rulla på, och jag lekte med ställningen lite. Högergaloppen är verkligen fin. Vänstern var lite snabb, men ändå inte så jag tror att det var pga att hon hade ont elr så. Jag bad henne lugna sig och då blev hon finare! Vi låg och rullade på så ett tag. Sedan efter det avslutade vi och vi skrittade hemöver. :-) Inget superpass, men helt okej. Hon var ju rädd, så vad kan man göra åt saken. ;-)
 
Jag har ju bytt koppjärn i sadeln, och det känns verkligen skillnad för mig. :-) Super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0