Uteritt + rundbanan

Idag så red jag ut Bella en sväng. Först skritt såklart, sedan joggade vi övergångar. Från början var hon så seg, men så fort vi kommit typ en bit hemifrån så taggade hon igång. Hon var inte jätterolig, men det gick ändå helt okej. Jag lät henne vara mest i värmningen. Sedan satte jag lite mer krav på henne och då blev hon väldigt trevlig! Riktigt härligt gung i ryggen. :-)
 
Vi red vidare mot rundbanan där jag galoppjobbade henne med tempoväxlingar. Blev först ca 3 varv i vänster galopp tills det kändes bra. Hon var väldigt lydig, men lite spänd. På slutet kom hon loss jättefint i ryggen och blev superhärlig att sitta på. Skrittpaus innan varvbyte. Sedan höger varv, och då var hon lite mer tittig, och jag har ju svårare att rida i höger varv med, men vi fick till det väääldigt bra efter ngt varv. :-) Supertrevlig liten tjej!
 
Imorgon kommer lite nya ridbilder om allt går som det ska. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0