Svar på frågestunden

Rebecca: När du är i ridhus, har du skrittavstånd eller har du egen transport som du kör med några gånger i veckan?

Svar:
Jag åker alltid med egen transport, men det går att skritta vilket tar va 45-50min. Men det håller inte riktigt.

Jessica
: Jag antar att du har körkort.. Så då undrar jag vad du har för bil?

Svar:
Jag har inte körkort. ;)

Anonym: varför gå B inte på travet?

Svar:
Hon är aldrig startad eftersom hon galopperade bort sig när dom skulle kvala in.

Felicia: Vart köpte du dina tretornstövlar? Grymt snygga! :D

Svar:
Hos Grafströms.

Natalie
: Har nog redan skrivit det till dig någon gång förut, men min häst har svårt för galoppen. Hon har nämligen travare i sig och jag skulle chansa på att det är travaren som slår igenom när det kommer till galoppen. Så nu undrar jag om din B hade svårt för galoppen när du fick/köpte henne? Och om hon hade det, hur har du tränat upp den till den underbara galoppen hon har idag? =)

Svar:
Nej, Bellan hade inte svårt för galoppen. Det var bara att lära in och ge förstärkta hjälper så förstod hon fort vad jag ville.

Bella
: kan du ge tips på någon/några bra ledarskapsövningar :)?

Svar: Hm, jag är lite dålig på sånt. Jag brukar vilja att hästarna följer mig iallafall, och inte tar egna komandon och går iväg eller att dom fortsätter gå när jag stannar och sådär. Jag brukar göra halt, backa och trava lite ibland för att stämma av att hästen är med mig.

Malin
: Bor du hemma eller har du något eget Place?:)

Svar: Jag bor hemma jag. :)

Beatrice
: Hur kommer det sig att du är så framgångsrik, tror du? (:
Tjänar du något på din blogg?
Och vad är det sämsta respektive bästa med att blogga? (:


Svar: Oj framgångsrik.. det kan jag faktist inte hålla med om. :o Har bara runt 300 läsare och det är inte mkt alls tycker jag. Men jag tror folk läser min blogg dels för att de tycker den är inspirerande och att jag har bra åsikter (det är sånt jag fått höra). Sen tror jag en del läser den för att de stör sig på den och mina åsikter. Har många återkommande anonyma som inte vågar stå för det de säger, kanske ett namn (som vem som helst kan heta). Och de tar inte jag som att dom läser min blogg för att den e bra.

Nej jag tjänar inget på min blogg.

Alltså, jag tycker egentligen allt är bra med att blogga. Jag gör det för att få skriva av mig, till största del. Få ut det jag tycker och tänker vilket jag tycker är skönt. Sedan vet jag inte om det finns så mkt dåligt med att blogga? Hade du frågat för ett halvår sedan hade jag sagt alla elaka kommentarer, men nu spelar det som ingen roll. Varje gång jag får in en elak kommentar känner jag hur jag växer och blir starkare inom mig, och det är ju bara bra. Så, det finns inget som är sämst med att blogga. :-)

Mikaela
: Vad rider du med för bett på B? är det alltid ett och samma eller byter du imellan åt? :)

Svar: Jag varierar mellan rakt- och tvådelat. Båda med fasta ringar. Har ett 3delat fullcheek oxå som jag har mycket sällan för att stämma av om hon gillar det eller inte. För det gör hon inte i nuläget.

Amanda: Finns det typ något speciellt putsmedel till Tekna eller hur håller man den ren och fin? :)

Svar:
Man använder bara tvål och vatten eller bara vatten. Sen finns det sprayflaskor som är tillför syntetsadlar, mkt smidigt. :-)

Emelie
: Kör du släp? =) Eller har du någon som skjutsar dig till träningar, tävlingar etc?

Svar:
Det är Emma som kör mig då jag inte har körkort.

Ida
: Hur många besökare har du ungefär varje dag? :)

Svar:
300 mer eller mindre. Det varierar :-)

Berta
: Ställer frågan som hon där uppe!
Och hur länge har du ridit?
Vem fick dig och börja rida?

Svar:
Jag har ridit i lite mer än 4,5 år. Och det var en barndomskompis till mig som fick mig att börja rida på en privat anläggning där dom hade basjkirhästar.

Emeli
: Vad har du för mål med hästen?
Och vad har du för mål för dig själv?
Vad skulle du vilja jobba med/vad jobbar du med? :)

Svar:
Att hon och jag ska utvecklas tillsammans som ekipage, och komma närmre varandra.
Jag själv vill bli ännu mer tålmodig och utvecklas som ryttare, kunna rida bättre.
Jag jobbar inom hemtjänsten och jag trivs mycket bra. Vet inte vad jag skulle vilja jobba med senare i livet. :-)

Frida: Hej!
Jag undrar när du köpte B?:)
Din blogg är ju jätte rolig att läsa!♥

Svar:
Det står på presentationen om henne längst upp. Dvs 2008.

Hanna: Är B din egen häst? Tänkte eftersom att du ej är registrerad som ägare på henne.

Ger ni hösilage/ensilage och tycker du att det är värt att botvaccinera?

Är det inte jobbigt att bo i norra sverige med all snö när man har häst? :)

Svar:
Hon är min och bara min, och kommer alltid vara. Står på presentationen om henne att jag köpte henne 2008. Har bara inte skickat in papprena än. Men dom ligger förvarat hemma bland alla andra viktiga papper.

Ja våra hästar har fri tillgång. Vi vaccinerar inte mot botulism.

Nej, det är helt underbart med all snö. Perfekta ridvägar hela vintern. Älskar vintern till häst. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0