Powerwalk

Blev en riktig powerwalk för oss idag. Med tanke på att både jag och B fick motionera 1,5 timme innan det var dags för en ridtur så orkade jag helt enkelt inte göra annat än att skritta, sitta och hänga med. Så hon gick på lång tygel precis hela passet, tror aldrig det hänt under våra 2,5 år! Skitroligt. Visst, det gick i jävligt snabb skritt, men det var ändå skritt. Och så länge det är ren skritt, och inge passinslag eller att hon rullar över i trav så får hon skritta hur fort hon vill dessa dagar.

Skönt att slippa behöva jobba henne jämt. Brukar alltid få ta  tyglarna på hemvägen för att aktivera henne och få henne att tänka på annat. Idag så kom hon på sig själv med att det var skönare att ta det lite lungt bitvis, så det var roligt. Sen frustade och brummade hon otroooligt mycket!

Hästarna är så
himla söta när dom går och brummar såhär "hmmhmmhmhmmhmmhmm" och sen kommer världens frustning, hahahha.. Älskade lilla B.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag undrar om det inte bara är travarna som brummar sådär? Jag har ridit många hästar i mina dagar, men det är bara travare jag har hört brumma sådär :-) Jag kan ha fel förstås.

2011-01-15 @ 19:19:57
URL: http://agnetautanh.blogspot.com/
Postat av: Erika

sv:

jo visst visst!

men du måste ju förstå att du kommer få kommentarer när du skriver en sån sak eller hur ?



Klart folk reagerar.

de är rätt normalt.



men men..

2011-01-15 @ 19:52:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv:Vi har rådfrågat veterinär och hon sa att benet beror på att hon har haft blodmask, då blir symptomen kolik ( har hon haft) & så att leder & ben blir svullna. Hon sa att benet på henne är pga det, men de kan även vara en överansträngning. Månaden innan hon blev "sjuk" började hon jobba på ett helt annat vis & fick med sig bakbenen, de kan alltså vara att hon blev överansträngd.



Ni pratar om brummandet, finns fler hästar som håller på så :) Våra Ardenner låter så där roligt varje gång man rider/kör :D

2011-01-15 @ 19:53:19
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: Jo visst ibland är det roligt o se hur folk reagerar.



Skriver man något provserande får man ta de. ;)

Då får man många kommentarer.



Jag underviker sånt för jag blir så lätt arg.

Och att bråka leder ingen vart, haha.

Så därför brukar jag undvika o kommentera osv.

Men ibland kan jag inte låta bli.



2011-01-15 @ 20:36:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Jo visst de ska man klara.

Jag är sån som strider välidgt mycket för de jag tro på.

Tror jag en sak, är jag grymt envis och vill gärna bevisa att detta går visst eller så här är det.



Tyvärr är vissa såna att dom inte tror på de.

Och då blir de lätt bråk.



Själv har jag med mognat senaste åren. :)

Och de är jag glad för.



Jag älskar att diskutera saker, och strida för de jag tror på.

Tror jag exempel att Raski kommer bli en bra ponny i fram tiden så tror jag på de tills jag får bevisat motsatsen.



Men jag läste lite av kommentarerna du fick.

Och en del var helt o hållet på din sida.

I alla fall en som jag såg.

2011-01-15 @ 20:42:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0