Mysig joggingtur

Hade 1,5 timme på mig att göra allt jag skulle från att jag kom fram till stallet tills att jag behövde vara klar att åka. Och de gick! Haha, brukar annars stå och rykta en hel del innan, men nu blev de snabbrykt. Tur hon inte hade rullat! ;)

Eftersom jag var stressad
red jag ut med noll krav. Eller, enda kravet var att hon skulle gå i balans (fast det är alltid ett krav). Hon var iallafall jättefin! Supertrevlig, och bitvis var hon verkligen jättetrevligt på hjälperna. Jag är supernöjd över henne! Red lite tempoväxlingar och sidvärtes. Var ute 45min ungefär. :-) Tänk vad släppa på kraven kan göra! ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad härligt att det gick bra =D

2011-05-04 @ 20:41:42
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: carolina

Svara gärna på dagens fråga. Får se hur många det blir av varje. "Vilken gren är du inriktad på?" :)

2011-05-04 @ 21:23:48
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: anni

sv: Förra tisdagen började han plötsligt vingla när han gick. Stod och skakade på huvudet och var allmänt "borta" i huvudet. Fick knappt in honom i stallet, men sen piggnade han till en aning framåt kvällen. Dock var han halt på höger bak, väldigt öm och sköt spände upp ryggen när han gick. Efter två-tre dagar med anti-inflammatoriskt var han mycket bättre, skrittade på rakt spår och var ohalt, men travade fortfarande snett med bakdelen (mot vänster). I förgår blev han istället rejält halt på vänster bak, samt att han i stort sett saknar reflexer på vänstersidan, men är fortfarande lika öm på höger revbensbåge och flank. Vinglar åt vänster i trav och är allmänt påverkad.



Syns absolut ingenting på varken röntgen eller ultraljud. Ingen förträngning eller nervklämning någonstans. Veterinären har aldrig sett ett liknande beteende hos någon häst.. Vi har testat honom för olika fästingsjukdomar och de provsvaren kommer nästa vecka, men vet. var väldigt tveksam till det eftersom att det verkligen kom över natten, på ett par timmar.



Han äter och dricker som han ska men har tappat en del i vikt..

2011-05-06 @ 09:15:41
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-05-06 @ 09:38:44
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0