Önskeinlägg

Två av "frågorna" i frågestunden innehöll en önskan om att jag skulle skriva ett inlägg om hur jag tränat upp Bellies trav och galopp. Så here we go.

Som med alla andra hästar så, massvis av stärkande övningar. Jag har sagt det många ggr men säger det igen, ut och klättra, träna galoppfattningar, övergångar, tempoväxlingar osv. så kommer hästen att stärka hela sin kropp och framförallt bakdel.

En häst med trav som lätt blir i otakt hade jag nog valt att träna mycket bommar med, och kanske tömköra rätt mycket för att hjälpa hästen mer utan ryttare.

Annars är det bara att träna på
, övningar som stärker hela hästen. Jag har inte gjort något spec. förutom att träna allsidigt, både träning och underlag. :-) Och en bra tränare är A och O!

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Taack så mycket :D En dressyrfilm? haha, det var ovanligt. Trodde inte det var intressant, men det ska absolut ordnas! :)



Det blir perfekt! :) Vill du ha pengarna på ett konto eller ska jag smuggla in det på något bra sätt?



Kan jag få din mail så kan jag skriva min adress där =)

2011-11-13 @ 20:29:49
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jätte bra tipps är det där =)

2011-11-14 @ 00:40:17
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0