Pigg tjej

Bellabus e riktigt pigg nu. Bara i förrgår så var jag så stolt över henne över att hon var så himla duktig när vi var ute och gick, hon lyssnade verkligen på minsta lilla vink och höll sig precis inom sitt område. Men dagen efter så slog helvetet lös i henne, haha.. Hon blev mer vild än tam igår. Trampa omkring på gången, vägrade stå stilla, hoppa omkring på promenaden och flög iväg som om något jagade henne bakifrån osv osv. Haha.. Sötpuppan. Hon var lugnare idag men ändå lite nervig, kunde inte stå stilla på gången (iofs såg hon de andra hästarna som skulle ut på ridtur), och var lite spänd och tittig på promenaden.

Pysslade om henne och lindade sedan bakbenen. De svullna benet är så gott som bra, men de blir perfekt när hon rör sig + efter lindning. Alltså när blodet cirkulerar som bäst. När hon står i sin lilla hage händer det inte så mkt så då blir det att det vätskar upp sig.

Kommentarer
Postat av: Anni Oveson

sv. Tack så hemskt mycket! det betyder verkligen jättemycket. Jag tror att du har väldigt rätt in det du säger, jag tänker för mycket och överanalyserar allting tills det liksom låser sig. När jag hoppar tycker jag själv att det ser förfärligt ut, nästan så att jag skäms över att rida i grupp. Istället för att lägga fokus på rätt saker så börjar jag och fundera och tveka, och så blir jag osäker. Jag vet egentligen inte varför Ravelli hoppar över huvudtaget, för jag tror verkligen att han ska tvärnita på vartenda hinder. Jag inbillar mig att han är tittig, fast att jag vet att han inte bryr sig ett dugg, osv osv. Jag kan gå och vara sur och irriterade på mig själv i veckor om jag skulle lägga honom i skiten en enda gång. Det är knäppt alltihopa, haha.

2011-09-06 @ 20:13:21
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Natalja

sv: tack:)



Söt Bellie är då, haha inte lätt när dom andra sticker ut på tur, självklart man vill följa med ;)

2011-09-06 @ 21:04:31
URL: http://nataljas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0