Dressyrlektion (med nya tränset)

Idag har jag ridit lektion för My igen, vilket gick lika bra som vanligt! Herregud vilka bra övningar hon ger oss. Jag får tänka till ordentligt, och verkligen försöka fokusera för att inte "flamsa" till det. Tycker det är svårt ibland att komma ihåg allt som ska göras, för de händer verkligen saker hela tiden när jag rider för My. Men ack så nyttigt, och roligt! Och min häst går väldigt bra på detta sätt.
 
Till tränset nu då. WOW! Så fort jag tog tyglarna i skritten och började sätta krav så började hon jobba direkt och kändes väldigt trevlig i munnen och vågade ta ett bättre stöd på bettet. Och hela lektionen var hon bra mycket trevligare i mun och form, och hon kändes liksom tillfreds med detta träns. Även My sa det att vilken otrolig skillnad på hästen.. bara av ett träns. :-) Eller bara och bara, de är ju det som är syftet med det tränset.
 
Så jag är extremt nöjd! Gör en produktvärdering i slutet av veckan när jag hunnit känna på det lite mer.
 
Kommer lite bilder och ev. en liten film som gulliga Linnea fixade. Och efter det släpper jag lite bilder på Linnea och fina Q!

Kommentarer
Postat av: Emelie Karlsson

Ååh vad kul att det märks skillnad! :D Blir supersugen på att köpa ett men tyvärr räcker ju inte pengarna till.

Svar: Superkul verkligen! Hon är mycket finare i munnen och vågar som sagt ta stöd på ett bättre sätt. Kändes allmänt stabilare :-)
Håll utkik på begagnatsidorna! :)
Josefine Fred

2012-08-28 @ 20:47:22
URL: http://karlssoonn.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt! Inväntar med spänning att höra en mer utförlig produktutvärdering då jag också funderar på att införskaffa ett sånt här träns. :)

Svar: Hihi :D Det kommer!
Josefine Fred

2012-08-28 @ 22:54:40
URL: http://www.xn--stallprni-02aa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0