Hoppning

Idag tog jag och Mallan ett hoppass i ridhuset. :-) Det stod ingen ny övning uppe som de brukar varje vecka, så vi fick bygga upp nåt eget. Dock blev de alldeles fel gällande både avstånd och antalet galoppsprång, så ja... De blev ju som det blev.
 
Det gick bra, och Bells skötte sig galant. Men vi fick aldrig nåt flyt, såklart pga felande avstånd och att jag räknat fel på galoppsprång. Så... som sagt, de gick bra, men något flyt fanns inte. Trav här, galopp där, lång avsprång här, kort där, osv.
 
Men jag är nöjd över oss båda för vi behöll en bra inställning och ingen av oss gick bakåt mentalt iallafall. Får vara tacksam över att ha en sån shysst häst som ställer upp fastän jag sätter henne lite i skiten.

Till nästa gång: Bättre planering och förberedelse, och noggrannare med både avstånd och antalet galoppsprång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0