Uteritt

Hade fodring och utsläpp imorse, och sedan fixade jag åt B, tog in henne och red ut en sväng. :-) Gick jättebra! Hon var ganska taggad, men för första ggn så var hon lyhörd och jag existerade faktiskt där uppe trots att hela hennes kropp ville göra massa annat. Verkligen en härlig känsla. :-) Att hon kan vara taggad och explosiv men ändå känslig och lyhörd. Så vi redde ut alla små explosioner väldigt bra idag.
 
Red tempoväxlingar i traven först, och nån övergång här och där. Sen la jag in någon galoppfattning och hon var kanonfin. Taggad på hemvägen som sagt, och då fattade hon självmant galopp gång på gång fast jag bad om trav. När jag fått henne i trav så red jag skänkelvikningar från sida till sida i ett varierat mönster, vilket gick jättebra verkligen. Fattade nån galopp där oxå, och avslutade med skänkelvikningar i trav.
 
Hon tappade inte framåtbjudningen alls idag! Annars när hon blir taggad och explosiv så tänker hon ju även bakåt, dvs står på stället, konstrar och går inte framåt utan bara uppåt. Men idag gick hon framåt, hela vägen. :-) Så himla kul. Ett stort kliv framåt för fröken Bus. Hon är inte en lätt nöt att knäcka dendär. ;)
 
Nu ska jag strax iväg och hoppa på mitt dygn kl 12.. Så jag jobbar in de nya året, tills kl 12 imorn. Ska bli mys!! Ska ta mig lite käk nu och önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Postat av: Ord & inga visor!

Jätte kul att ni får till det med bjudningen.=))
Gott nytt år!
mvh/Q

Svar: Ja verkligen! De är faktiskt första ggn hon är såhär pass framåt trots att hon blir taggad/frustrerad. De vart ju så mycket enklare och roligare då :-)
Gott nytt år Q!
Josefine Fred

2012-12-31 @ 13:13:39
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0