Dressyrpass

Blev ett kvällspass med fina Bellisbus ikväll. Gick faktiskt väldigt bra! Det blev en del protester dock, bitvis, eftersom jag idag bestämde mig för att faktist verkligen begära något utav henne.

Började rida fram runt
fyrkantsspåret, men vid varje bokstav göra nånting nytt. Typ byta gångart, lägga en volt, backa, göra halt. Hon var jättefin!! Blev faktist riktigt fin även i vänster varv efter ett tag.

Sedan red jag lite galoppfattningar i vänster varv, och här fokuserade jag på att ge små hjälper (jag överdriver alltid annars) och verkligen begära att hon ska ta den med gest. Och gud vad bra det gick!! Hon tyckte dock det var svinjobbigt, så där kom det en del protester in efter ett antal fattningar. Men till och med avsaktningarna blev ju faktiskt bra när jag fokuserade på att få en bra fattning. Och tempot la jag ner motför vad jag brukar, och körde riktigt trevligt arbetstempo varvat med att pressa henne lite och kolla hur långt ner i växeln vi kunde komma innan det blev för jobbigt. Gick riktigt bra.

Hon var trött när vi gick över
till höger varv, vilket (troligtvis) medförde till en tydligt fyrtaktig högergalopp. Till och med där protesterade hon och "slog sig fri" i fattning och avsaktning. Men när vi fick till en tretaktig och trevlig arbetsgalopp så gav jag mig.

Därefter travade jag av i ett friskt tempo, och jäklar vad fin hon var!! Som smör. Hon hängde med på minsta lilla sväng, böjde och ställde och formade. Till och med bäst i vänster varv :-D Awesome!

Givetvis fick hon flera skrittpauser emellan momenten. :-)

Så kortfattat,
jag är väldigt nöjd med B. Jag tror dock allt skulle bli väldigt mycket bättre om jag kom till rätt ridning oxå. Jag är fortf. inne i svackan med mig själv, där jag tycker att jag rider som en påse skit. Det är verkligen jättejobbigt. Så jag behöver en dressyrlektion snart så jag kan få lite självförtroende och inspiration. Måste få tummen ur bara.


Kvällens Bella

Kommentarer
Postat av: Matilda

Roligt att det gick bra =)

2012-05-28 @ 03:17:56
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Emma

Brukar också köra förändring vid varje bokstav, skitbra övning! :)

2012-05-28 @ 08:47:54
URL: http://www.stallpäärni.se
Postat av: Sanna

Fin hon är :)

2012-05-28 @ 09:15:05
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Har rätt mycket i veckan, men om du kan på onsdag på dagen så ska det gå bra! ;)

2012-05-28 @ 09:42:46
URL: http://www.stallpäärni.se
Postat av: Emma

Sv.Jajjemen, alltid trevligt med jobb! ;) Men då får vi höras framöver istället. Kunde du följa med till Kramfors den 9e? :)

2012-05-28 @ 11:13:37
URL: http://www.stallpäärni.se
Postat av: Emma

2012-05-28 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0