Uteritt (galoppfattningar)

Idag stod galoppfattningar på schemat, med fortsatt arbete med att kräva jobb ända ifrån skritten när jag tar tyglarna. Hon är så smart min lilla häst så hon snappar fort upp vad det är som gäller. :-) Hon blir ju så mkt trevligare oxå när jag har henne med mig ifrån start.
 
Idag har hon gjort framsteg! Känns som om hon nästan gör det varje ridpass i princip. Idag har vi gjort avsaktningar från galopp till skritt och halt inom loppet av ett par sekunder!! Helt sinnessjukt. Trodde det var ÅR borta tills att kunna utföra något sådant på min galoppglada lilla travhäst. Men idag så gick de. Och inte gick hon in i flipmode heller, utan jag fick henne i hyffsat lugn skritt rätt fort efter en avsaktning, och kunde fatta ny galopp.
 
Hon tog ganska mkt fel galopp idag, hon liksom gör HUR fina fattningar som helst.. Men fel galopp, haha. Vi jobbar vidare.
 
På hemvägen red jag en sträcka i trav oxå, och hon var jättefin! Börjar bli så lösgjord och trevlig. :-) Hon börjar landa liksom. Och jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0