Gårdagen

Igårkväll stod galoppjobb på schemat, men eftersom det var världens dimma ute så höll jag mig kring travbanan våran istället. Kändes lite riskfyllt att ge sig ut i dimma längs vägarna och galopperna.

Blev endast skritt och galoppjobb idag. Gick mycket bra! Började med lite bakdelsvändningar i skritten, samt lite halter osv. I galoppen började jag med inåt- och utåtställning, och hon var ganska tung till en början. Oftast är hon tung första två galopperna, sen släpper det. Även denna gång. Sedan la jag in tydliga tempoväxlingar med fokus på mjuk hand och att verkligen reglera tempot så mycket som möjligt med sätet. Gick mycket bra! Första gången var hon tung, men andra gången så blev hon extremt fin!!! Hon fick en helt annan högergalopp andra gången. Och hon jobbade på i en väldigt rund och trevlig form och lyhörd var hon.
 
Vänstergaloppen är som vanligt ännu bättre! Fy satan vad fin och reglerbar hon var där, och vilken rund, trevlig form hon jobbade i. Riktigt kul!!
 
Idag blir det jogging i skritt och trav längs vägarna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0