Ridning x2

Imorse hade jag utsläpp. MYS! Svinfint väder o vindstilla på morgonen. Tog fram Bs 50g täcke, för nu äre alldeles för varmt med hennes 150g när det är sånthär väder. Plockade även undan 300g en gång för alla. ;) 
 
Tog in Q och red honom barbacka på en skrittvända på 40 min. Han är en riktig liten myspojke dendär Q. 
 
I eftermiddags red jag Bellson, ett dressyrpass på lilla plan. Hade med mig Mallan som fotograf idag. Gick toppen idag! Hon var kalasfin. I början kändes det som hon skulle vara sur och känslig, och liksom inte riktigt vara med på noterna. Men de släppte. Så jag jobbade svinmkt med min nedsittning, vilken gick väldigt bra. Måste dock gå till naprapaten nu för min snedhet är riktigt illa. Kan ju förfasen inte rida alls i högervarvet. Jobbade iaf trav- och skrittövergångar med lite halt och backning emellanåt. 
 
Galopparbetet bestod av galopp/haltövergångar, gick svinbra. Ligger på en volt, fattar galopp på medellinjen och sen saktar jag av till halt nästa gång vi kommer på medellinjen. Hon är så himla duktig som inte flippar ur. Och på slutet gick de riktigt bra. :-) Fina fina B!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0