Pay and jump

Idag red jag och Bella en Pay and jump här på klubben, 80cm x2. Därför att då får vi vara inne på banan 2 ggr, B (och jag) hinner slappna av till andra rundan och ingenting har förändrats.
 
Hon var spänd, men inte så jättefarligt på framridningen. Red fram ute först, på vägarna. Sen kom vi till framhoppningsbanan och då blev hon mer spänd, som en fiolsträng. Hon hoppade räcket utan att titta, men oxern var superläskig tydligen. Men efter några ggr så slappnade hon av.
 
Inne på banan var hon tokspänd. Vi får inget samarbete och jag vet inte om hon kommer hoppa av stort, litet, stanna osv. Det är väldigt svårt att rida henne då. Så jag blev för hård i handen denna rundan. Fick två stopp men tog om hindren och hoppade dom andra ggn. Så de gick fint! Hon kom av stort på många hinder men runt kom vi.
 
Andra rundan gick ASBRA. Hon var fjäderlätt i munnen och jag hade henne mellan hand och skänkel så där kunde vi kommunicera. Inte helt 100 men nästan. :-) Ett missförstånd till ena hindret där jag ville hoppa av alldeles för stort! De bara blev... men hon tog ett extra och höll på riva men räddade upp situationen. <3
 
Jag e supernöjd med vår andra runda!! :)
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Supersnygg runda!! Ååh vad jag blir avis :(

Svar: Tack Lina :-D Ja förstår dig!!
Josefine Fred

2014-04-21 @ 22:35:58
URL: http://linau.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0