Uteritt

Idag blev det en uteritt i stormen, men i värmen! Underbart skönt ute, fläktade härligt. Bellas öron var proppade med bomull och så på med luvan så blev allt kanon. ;-) Jag tog först en runda med lite jogg, övergångar mellan skritt/trav. Sedan kom vi in till skogsvägen där jag planerat lite konditionsjobb blandat med dressyr.
 
Började en länga med travjobb, som bestod av tempoväxlingar mellan arbetstrav och mellantrav, vilket gick kanon! Visst gick hon inte i någon speciellt bra form, och hon var bra stark där första sträckan. Dock så längde hon jättefint och balanserat. Minskningarna var lite värre, men dom funkade väl OK. ;-)

Påväg tillbaka körde vi vänster galopp, där hon mest fick rulla på, men jag la in lite halvhalter för att göra någon form av förändring iaf. Hon var fin!
 
Sedan körde vi höger galopp tillbaka en länga, där jag körde tempoväxlingar. Det gick jättebra!! Hon brukar inte svara så bra för tempoväxlingar i höger galopp (för att jag rider sämre där), men idag fick vi till det minsann.
 
Påvägen ner igen så tänkte jag återuppta travjobbet med tempoväxlingar mellan arbetstrav och mellantrav, men efter en stund så fick jag lägga ner det arbetet för det funkade inte då hon var så taggad. Så jag ändrade till tempoväxlingar mellan arbetstrav och lite lugnare trav, och där kom hon tillbaka och blev rätt fin! Svarade mycket bättre på sätet och jag behövde inte ha lika mycket handbroms på henne. Så slutet gott allting gott. ;-)

Skrittade sedan hemöver. :-)

Måste ta och byta bort dehär raka bettet nu, som hon gång på gång blir så förbaskat tung på. Kanske ska prova novabett eller... så köper jag ett Sprenger som jag fick prova på na ett tag som funkade OK. (Y)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0