Uteritt

Red ut på en sjukt taggad häst idag! Hon var rätt lugn i början. Skrittade på lång tygel, och sen rätt så omgående efter att jag tagit tyglarna så fattade vi trav och körde igång med övergångar. Hon var fin! Sen la jag in galopp i dom övergångarna, och då blev fröken väldig på G.. jobbade så på både dit - och hemväg. På hemvägen blev hon ännu värre. Haha. Jag gjorde ingen grej av det idag, utan bara red. Hon var astung i handen då hon bara sprang bitvis, men jag gjorde så gott jag kunde med förhållning/eftergift.

Hon vart helt galet frustrerad där ett tag, efter en galopp då vi skulle trava, men nix B skulle galoppera. Så hon flög och flängde och hade sig, snortaggad... så rätt vad det är så laddar hon och kastar sig uppåt/framåt, landar, tar tag i bettet då jag är ur balans, sätter av i galopp. Då gör jag en förhållning, och då gör hon ett till kast framåt. Men då jäklar vände vi igen, och så fick jag ryta i åt henne ordentligt med rösten EN gång, och då skärpte hon till sig helt plötsligt.

Hon blev rätt okej på slutet, om än väldigt taggad. ;-) Men bitvis fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0