Effektiv dag!

Idag har jag varit effektiv! Varit i stallet i fyra timmar i förmiddags från halv elva till halv tre. Det bara blev så, men det var ju läge för det då det är oväder här. Snöstorm. ;-) Hade ju tänkt rida idag men jag la ner den tanken rätt fort, haha.

Började fixa åt B, mocka osv. Och då kände jag att det var läge att städa botten och under gummimattorna, samt fylla på pellets. Det tog sin lilla tid... Skotta bort, flytta mattan, skura under mattan, lägga ut spån så det suger upp, sopa ihop osv osv. Under tre mattor.

Sedan var jag igång! Fick ett rensningsryck och rensade min garderob totalt, och även loftet.  Sedan bar jag in mina 20 säckar pellets som kommit. Bar ut hö i hagen osv osv.

Så det var fyra timmar det. Lätt att fördriva tid i stallet. Mitt andra hem. ;-) Me love! Ett perfekt sätt att spendera ledig helg på.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och köpt ett reflextäcke begagnat, och svängde upp till B och lindade hennes bakben, som förövrigt sett riktigt bra ut idag!! Jippi. Senan börjar se normal ut till och med. :-D Jag har masserat som J sa, och lindat större delen av dygnet. Och nu när hon stått ute i flera timmar utan linda hade det inte blivit nå sämre. Jippi!
 
Dagens Bulla då jag var upp och lindade gammbena! ;)


Nystädat skåp. (Y)

Benet för några dagar sedan, svullet.


Benet idag, jippi! Börjar se normalt ut

Nya reflextäcket. Dendär halsringen som följer med blir PERFEKT till mina barbackaturer, wiho! En 50-lapp fick jag detta för, det kallar jag FYND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0