När man inte trodde att det kunde bli värre..

Dags för en update. Har inte orkat uppdatera. Bröt ihop i torsdags för jag blev så less på allt, och många känslor som kom ut då.. Då min Bella inte mår så väldigt bra. Efter onsdagens inlägg då jag var så less på att B var ofräsch igen har det hänt en hel del.
 
I torsdags tog jag in henne och visiterade innan en promenad, och märker en stor bulle bak på rumpan. Känner lite på den och känner ett hål, suck. En till muskelbristning. Ju längre det går (jag ringde massören och surrade) desto mer ser jag att hon avlastar och inte vill stå på vänster bak. Som om det inte var nog med första sträckningen som hon fortf. lider av och avlastar?

 
Jag tempar, och hon har feber. Hon har aldrig haft feber. Men nu så har hon det.
 
Slänger en titt på såret, som inte ser bra ut. Jag hade ju låtit det vara i 2 dagar för att testa att inte riva upp skorpan varje dag, då svallköttet liksom börjat krypa inöver. Så jag bestämde mig för att tvätta av och kolla läget. B tyckte det gjorde svinont att jag bara sköljde såret.. När jag fått rent ser jag att det en knöl på sidan av såret, alldeles bredvid. Där hon ömmar något så förbannat. Jag provade trycka på den och då sipprade det ut var ur såret... Infektion. Feber. Ja. Ett plus ett liksom.

 
Ringde kliniken och rådfrågade, och fick en tid på fredagmorgonen 8.00. Just för att såret inte gett med sig på 7 veckor. Samtidigt ska jag liksom kunna förklara varför hästen ser ut som Agda 87 och knappt kan gå normalt.
 
Både vid insläppet torsdagkväll, utsläppet och insläppet på fredagen så fick jag samtal om hur otroligt halt hon var. Och ja, på kliniken så var hon 3-4 gradigt halt i skritten pga muskelbristningen på rumpan, samtidigt som hon kämpar med sträckningen som hämmar henne fram. Vi fick gå flera gånger på gången för att se om det lättade av, och det gjorde det. Annars sa vet. att då hade det varit något betydligt mer än bara en muskelbristning.

Musklerna släppte han och sa att dom läker, precis som massören sagt. Och så spolade han rent såret ordentligt, ultraljudade vilket såg fint ut. Sedan las det alsolbandage som hon ska stå med nu ett tag igen. Och så pencillin 5 dgr framöver.

Redan idag lördag såg hon betydligt bättre ut vid utsläpp, och även då jag kom i förmiddags för att promenera. Och med det menar jag att hon inte försöker hoppa på 3 ben. Hon ser alltså allt annat än fräsch ut... Sen är hon helt skev i kroppen. Eftersom hon avlastar v. fram, armbågen där, och trycker ut högersidan. Sen avlastar hon ju v.bak nu oxå. Så ja.. Hela hästen är helt skev. :-(

 
 
Efter två doser lugnande, brems OCH assisterande personal som fick kramphålla benet, så fick vet. äntligen tvätta rent såret..

Kvällens fröken när jag kom för att ge medicin. Det fick bli liggande medicinintag ikväll. :-) Sen reste hon sig upp då jag var klar, och det såg inte lätt ut.. :-( Jag lider verkligen med henne. Lilla fröken min. <3 Visst har hon fina plankor på väggarna? För att hon ska komma upp ifall hon rullar fast...

Kommentarer
Postat av: Karoline

Nä, fy fan vad jobbigt ni har det :(
Hoppas att allt går åt rätt håll snart och att hon får bli pigg och glad igen.

Svar: Ja.. Tack! <3
Josefine Fred

2015-11-15 @ 02:56:05
URL: http://myakhalteke.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Usch, blir så ledsen för er skull! Kramar <3
Håller tummarna att hon blir bra inom snar framtid.

Svar: Tack snälla <3
Josefine Fred

2015-11-15 @ 11:57:23
URL: http://www.jenniferdressage.se/
Postat av: Erika Pettersson

Men nej jag lider verkligen med dig. :(
Varför måste ni ha sån otur.
Håller tummar o tår att det vänder o blir bra för B snart.

Svar: Det undrar jag med... Tack snälla! :)
Josefine Fred

2015-11-15 @ 13:17:33
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Lina

Men fy vad tråkigt =(
Lider med dig, aldrig roligt när det bara verkar gå åt fel håll, hoppas det vänder snart!

Svar: Ja det får vi hoppas! Tack :)
Josefine Fred

2015-11-16 @ 12:44:23
URL: http://nouw.com/linanilsson91
Postat av: Emelia

Usch verkligen inget tur. Hoppas att den vänder snart. <3

Svar: Ja verkligen :) <3
Josefine Fred

2015-11-16 @ 16:56:10
URL: http://www.nouw/emeliaperala
Postat av: Ellinor Hedberg

Åh gud, tycker så synd om er, nu när ni började komma igång igen.. Men det blir bättre ska du se!

Svar: Ja, det känns supertråkigt.. Ja det får vi hoppas :)
Josefine Fred

2015-11-17 @ 13:22:56
URL: http://ellinorhhedberg.blogg.se
Postat av: Angelina - Enqvist Dressage

Men åh, stackars liten! Lider med dig och henne! Hoppas för er skull att oturen vänder snart!

Svar: Ja inte är det kul.. :/ Tack!
Josefine Fred

2015-11-17 @ 15:19:18
URL: http://enqvistdressage.se
Postat av: Ellen

Tråkigt! Håller tummarna för att oturen är slut!

Svar: Tack!! :)
Josefine Fred

2015-11-17 @ 18:36:41
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: My

Men vilket jla meck med det där såret! Verkligen höjden av all otur. Hoppas verkligen på lite flyt för er del nu:)

2015-11-24 @ 00:49:36
URL: http://nouw.com/fiorano

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0