Update

Här kommer ännu en update. Igår var det dags att lägga om såret igen, och oxå det avgörande för hur vi går vidare. Har det blivit bättre, ja då går det åt rätt håll, står det stilla. Ja då behöver vi hjälp. Det hade stått stilla. Så jag mailade bilderna till veterinären, och fick svar idag. Eftersom såret står stilla i läkningen ska jag prova lotagen från imorgon till söndag, OM skåran i såret är borta. Det får inte vara ett djup in liksom. Och han tyckte det var svårt att se på dessa bilder, och jag tkr det är svårt även irl att se... Så jag vet inte hur jag ska göra. Asså, det är ju ett veck, de är det ju.. Men svårt att avgöra om det är en skåra in, eller bara ytligt.
 
Är det fortf. en skåra in så ska jag fortsätta bandagera. Så jag måste ta ett beslut imorgon helt enkelt. Jag hoppas det blivit lite tydligare imorgon.
 
Imorgon onsdag är det 3 veckor sedan hon fick sparken. Suck. Jag börjar bli lite less nu måste jag säga, spec. när det inte händer nånting med såret.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Jobbigt och ångestfyllt när ens häst gör illa sig. Hoppas att hennes sår ändå går åt rätt håll.

2015-10-13 @ 22:40:40
URL: http://myakhalteke.wordpress.com
Postat av: Rebecca Sköld

Min travare jag hade, Viking fick ett liknande sår dock på ett något "bättre" ställe på frambenet. Det resulterade också i svallkött och jag behandlade med lotagen. Själva jacket på din ser mindre ut än vad det gjorde på Viking då jag baddade med lotagen. Men sen sitter ju jacket på din häst på ett bak-knä där det rör sig lite mer kanske också. Jag skulle rekommendera att badda på kanterna då lotagen fräter på svallköttet så att det blir en hjälp på traven att dra ihop sig och läka ihop mer, så gjorde jag till en början och undvika direkt över jacket.

2015-10-15 @ 17:25:02
URL: http://rebeccaskold.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0