Skrittur

Idag blev det en skrittur barbacka i repgrimma för mig och B. Jag kände inte för att rida idag, men när jag kom att tänka på skritt i skogen barbacka så kändes det som en perfekt idé.
 
Från början var B rätt lugn och foglig, även på hemvägen. Helt klart hanterbart. När vi är ca 300 m hemifrån är det en traktor som river av ett jäkla ljud när den skrapar trottoarerna en bit bort, och ja, det var typ det värsta som kunde hända enligt B. Helt blockerad blev hon. Spänd som en fiolsträng, huvve rakt upp och ryggen stenhård. Frustrationen var ett faktum. Och ont i magen hade jag haft hela ridturen, och ville typ bara hem. Men vi tog oss igenom det oxå och sen fick hon gå ett varv runt travbanan och chilla ner när vi kom tillbaka.
 
Så det var väl en okej ridtur liksom, det hade ju kunnat vara mycket värre. ;-)
 
 
 

Dagens 👌

Ett filmklipp publicerat av @minfux Feb 6, 2016 kl. 12:55 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0