Första galoppen!

Idag blev det en tur längs "grusvägarna", som numera har packat snö på sig = perfekt underlag. Bella var lugn och fin på bortavägen, riktigt trevlig i traven. :-) Började lägga in lite  tempoväxlingar, och det var lite besvärligt tyckte B. Men mot slutet gick det bra.
 
Sedan på hemvägen hade jag tänkt en liten provgalopp, men hon var så grymt taggad så hon fick skritta en bra bit innan hon var redo för någon högre gångart än så. Hon var så pigg! Slog med huvudet, så pass att jag nog tänker rota fram martingalen om jag inte vill flyga av. För detdär kommer leda till stegringar, vet precis hur hon beter sig när hon blir frustrerad och har överskottsenergi.
 
Men iaf, när hon väl slappnade av bad jag om vänster galopp. Hon tog höger, så jag bröt av och skrittade ett tag till. För hon blev väldigt taggad. Sen provade jag be om vänster igen och då tog hon den, och hon var superfin! Lät henne bara vara, rulla på. En lite längre bit. Superhärligt! Och B vart så himla glad.
 
Sista biten hem ägnade vi åt skritt, och att försöka återfå lugnet. Hon vart såklart ännu mer pigg och taggad efter galoppen, men tillslut började hon koppla av lite. ;-)
 
Trött på ögat ;)
 
Har även byggt en liten thermobar idag att ha inomhus, då det fryser totalt sen vi drog om ventilationen i höstas hos oss. Så det ska bli spännande ikväll och se ifall det frusit nu under dagen/kvällen medans hästarna är ute.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättefin vattenbalja, men jag mådde spontant lite dåligt då den skulle ha överlevt typ en dag hos min häst. ;D Jäkla halvblod!

Svar: Haha. Även om den har mat hela natten? ;) Dom som inte har haft det i vårat stall har slaktat sina x)
Josefine Fred

2016-02-08 @ 14:02:25
Postat av: Anonym

Jag tror blogg.se har problem, från mig i alla fall! (Camilla, unafraid.blogg.se)

2016-02-08 @ 14:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0