Uteritt

Idag blev det en väldigt dressyrig uteritt för B. Jag proppade även bomull i hennes öron och tog på en luva. Hon har varit så pigg och stressad senaste uteritterna så safeade med det. ;-) Tog även dressyrsadeln i hopp om att kunna inverka lite bättre.
 
Och det blev ett rätt bra pass. Hon var mjuk, och otroligt LUGN. Alltså ja, väldigt ovanligt lugn. Och jag var konsekvent och tydlig. Red mycket övergångar mellan skritt och trav, och så varvade jag det med tempoväxlingar i skritt. I början var hon riktigt fin. Längre in i ridturen tappade hon liksom gunget, och blev mer i min hand osv. Men ja, jag är nöjd ändå för hon var så pass lugn. Stannade vi en liten plan och jobbade i trav tills hon blev fin, och sen fattade jag en galopp en gång. Helt okej. Men kunde vara bättre. Men äh, allt kan inte stämma alltid.
 
Jag är nöjd iallafall. :-)
 
Nu rider jag inte förräns fredag. Othilia har tis, och tors, och så vila onsdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0