Pigg brutta

Imorse tog jag en härlig cykeltur till stallet 06.40, och tog ut hästarna. Fixade sedan stallet och tog in Bella för en ridtur. :-)
 
Vi red ut 1 timme. Först skritt- och trav på bortavägen där jag stämde av med halvhalter. Hon svarade superbra på dessa. :-) Sedan kom vi fram till en äng där det låg jämnt med snö, där jag tänkte låta henne galoppera lite. Vet inte riktigt hur jag tänkte där med tanke på att hon gått lugnt i 1 månad och har vårkänslor.. Hon vart sååå pigg! Haha. Hon vart svinstark, och hade jag inte fått in henne på volt där hade hon lätt dragit hemöver.. Hon började studsa och greja så fort jag fick henne att spåra, och så bytte hon faktiskt galopp oxå. Lilla damen.. Vi gav oss efter några varv, och sedan försökte vi skritta hemöver.
 
Skritta fanns dock inte på kartan efter denna galopp.. Hon gick i sidled, trippade, grisepassade och hade sig. Men tillslut började hon slappna av och skritta hyffsat normalt. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0