Uteritt

Idag blev det en uteritt och kolla läget med Bellabus. Det gick rätt bra idag. Hon hade trevligt gung i början i traven, då jag red övergångar. Hon låg på lite i handen, men så länge hon rör sig bra så får det vara så just nu. Sedan galopperade jag två längor på rakbanan i vardera galopp där hon bara fick rulla. Bortåt gick bra, men hemåt blir hon lite taggad och som en liten köttbulle.
 
Red sedan vidare bortåt, och red travjobb med lite övergångar och skänkelvikningar. Hon var rätt fin!
 
Sen skrittjobb i form av mellanskritt på kort tygel, och ökad skritt på längre tygel. Varierade mellan detta och det gick väldigt bra faktiskt. Sedan blev hon taggad igen så då började jag med sidvärts i skritt.
 
Sedan var planen att ta två sträckor till på rakbanan, men då var den full med travhästar så jag travade hemöver istället. Hon var väldigt taggad först, så fick rida med ett ganska stort stöd fram, och hålla henne lugn, och hon tog ut steget rätt bra. Sen la jag in lite sidvärts, och då började hon slappna av och kunde trava på friskt i en trevlig trav och trevlig takt. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0