Uppdatering

Dags att uppdatera lite igen kanske.. I söndags var ju tävling dag 2, men Bellabus var inte sig lik från dagen innan då hon var superfin. Det var liksom kaos i fuxhjärnan.. Hon var rätt okej på framridningen, men väl inne i ridhuset vart det katastrof på en gång. Jag kom inte ens ner till A och kunde vända upp normalt för hon blev livrädd för ngt på kortsidan där, så fick ta om och ta om, och tillslut fick jag svänga nån meter tidigare för det gick inte.. Så dåligt start. Sen var hon rädd för staket, väggar m.m.. Ja, spänd som en fiolsträng och inte ens lite med mig. Men så är livet med denna tjej! ;-)
 
Igår så red medryttaren (Elin) Bellabus. :-) En uteritt och lite på rundbanan i skritt och trav. Bella hade varit pigg!
 
Idag så har jag ridit ut en sväng på ca 1 timme i alla gångarter. Hon var supertrevlig typ hela framridningen i skritt och trav. Red övergångar, tempoväxlingar, halvhalter osv. :-) Hon blev mer spänd när vi red hemöver, men det är ju inget nytt liksom. Stannade till på rakbanan och jobbade henne i galopp där, det gick helt okej. När vi red åt hem-hållet blev hon som en liten studsande köttbulle, men utan att koka över. Rätt imponerande ändå! ;-)
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0