Samarbetsvillig tjej

Red ut på en längre tur idag, elr ja, så lång var den ju inte. Men 1,5 timme iaf. Red en runda upp i skogen, ut på travbanan (raksträckan) och sedan vidare hem genom skogen. Gick asbra idag! Så fort jag ens tog tyglarna började hon söka sig neråt, och så höll det hela ridturen! Helt otroligt. Behövde inte alls göra mycket för att hon skulle göra det jag bad om.

Red mycket aktivt idag. Halter, halvhalter, övergångar, sidvärtes, öka/samla osv. Allt för att hålla henne aktiv och göra henne lösgjord och mjuk. Superfin var hon! Verkligen samarbetsvillig. Och jävlar anamma vad fin hon var i näst sista galoppen, helt underbar! Lyckades verkligen få henne att jobba hur fint som helst, med bra kontakt, rund och trevlig form, takt och tempo satt som smort. Skitkul!

Hon fick pusta ut när hon ville
och sträcka ut ryggmusklerna. Sen emellanåt fick hon trava lång och låg och i ett friskare tempo, för att bryta av från arbetet och samlingen. Sen på lång tygel la jag en galoppfattning oxå och jävlar vad hon drog iväg, haha. Hon tyckte det var superkul. (Y)

Vi bråkade alltså ingenting idag. Den enda "strid" vi hade var på slutet (och nåra ggr innan) när hon vart trött, för då släppte hon bettet. Och det tog ett jäkla tag innan jag fick henne att suga tag i det igen, och när hon väl gjorde det dröjde det inte länge innan hon släppte det igen. Och så höll vi på. Men när det gick hyffsat bra avslutade jag och hoppade av och gick hem.

Underbar tjej! <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad kul!! Eran svåra period höll inte i så farligt länge ändå :)

2010-08-29 @ 16:18:06
URL: http://rubinnovak.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Tack ^^ Ja det var ett tag sen som du kan se :P

2010-08-29 @ 18:30:16
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0