Plumsa snö

Bells fick plumsa snö idag. Red upp i skogen en sväng, endast skritt idag oxå eftersom jag är superrädd att överanstränga henne i snön. Har ju inte hunnit rida nånting nästan i snön då hon vilade nästan 1 månad, så vänjer in lite försiktigt nu. Kan inte direkt säga att hon var trevlig, haha.. Hon är stenhård och helt osamarbetsvillig. Elr ja, vissa små korta bitar kan hon gå med på att slappna av och lyssna på mina hjälper, men inte är det många minuter! Haha. Jaja, är säkert överskottsenergi, vi har ju inte kört igång helt än efter vilan.

Hade verkligen behövt åka till ridhuset, men det går inte förrän nästa vecka. Så vi får se hur det blir imorgon, vad vi hittar på. :>

Kommentarer
Postat av: beatrice

just ja det var så det var. glömde bort lite.



Ah jag vet det, men eftersom vi fick henne så var det inget böjprov som vart av, men man får väl göra ett fall man vill ha försäkring, men eftersom hon har en gammal skada på vänster fram och för några år sen gjorde vi ett böjprov på det benet (vet inte varför) så klarade hon det (det var inte jag som gjorde det utan det var en som var utbildad hästmassör, eller vad det nu heter som gjorde det) Dåligt val av mig och min syster då vi var väldigt orutinerade -.-



Just nu så var hon i alla fall inte varm i benet och markeringen hade lagts sig. Så hon ska ändå få vila i morgon, om värmen och så kommer tillbaka så ringer vi!

2010-12-18 @ 19:39:45
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0