Döma folk över internet?

Blev nyss riktigt irriterad. En kompis till mig skrev på Buke för några månader sedan, och ställde en enkel fråga. Men som alla som hänger på Buke vet så får man aldrig strikta svar där, utan mest en massa slinger och motfrågor. Och genast så hade dessa räknat ut en hel del om min kompis och dragit massor av slutsatser hit och dit. Sådant som inte ens jag visste, som är en nära vän? Men det är ju bra att Buke-folket nu informerat mig. *Ironi* Men tydligen så känner man folk så pass bra genom en internetprofil att man kan dra såna slutsatser om folk.

Fick faktist upp ögonen för hur lätt det är att glömma bort att det är en verklig person som sitter bakom, jag kan ju själv råka harkla ur mig vissa onödiga saker ibland. Dock inga påhopp eller annat kränkande. Och alla dessa som skrivit i denna tråd tror stenhårt på vad dom skriver om min kompis. Jag som känner henne IRL känner inte igen det dom skriver det minsta. Tänk så fel det kan bli?

Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

Håller mig borta från buke efter ett antal tröga, kaxiga och mindre givande svar.

2010-11-13 @ 23:08:07
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Erika

Gillar inte buke, just för att folk dömer så fort.

Och skriver någon en fråga, som man vill ha svar på så får man kaxiga svar och dom idiot förklarar folk direkt.

Suck!



2010-11-14 @ 18:46:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0