Hoppträning

Hopptränade för Marianne nu ikväll som varje tisdag numera. Och fy fasen vad grymt det gick idag! Är så jäkla nöjd över både mig själv och Bellie.

I början kändes det mest skit, hon var så jäkla på, hon ville bara springa vilket hon inte brukar, men hon verkade taggad från vårat markarbete, för då fick hon ju gasa lite. Så framhoppningen gick väl sådär.

När vi väl skulle börja hoppa dagens övning gick det så jävla bra alltså. Så himla roligt!! Det var massa snäva vägar och svängar hit och dit, och när jag fattade att vi skulle rida snävt så tänkte jag direkt "nej, vi klarar det inte i galopp". Men jojomensan! Till och med i vänstern höll vi galoppen mer än vi brukar.

Jag har slutat kasta mig över henne över hindren oxå, och jag bromsar inte som en tok nu. Jag vågar lita på henne och mig, och vågar släppa fram henne. Vi får en superbra rytm då vilket jag även fick beröm för. Sen fick jag höra att hon såg så välriden ut på backen, himla roligt att höra. :-)

Så jag är inte annat än NÖJD! Detta blir bara bättre och bättre.

Det kommer film och kanske några bilder i separat inlägg. ;) Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

:D Härligt!!

2010-10-19 @ 22:56:12
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0