Yes yes yes!

Tänkte först rida ut på lille B idag, men sen kände jag att, nääe.. nu rider vi i paddocken igen för där vet jag iaf att det går bra. Emma följde med och filmade och hjälpte till lite. :)

Jag är inne i en liten höstsvacka
nu, så jag är liksom lättretad, irriterad och ja, allt sånt. Så det medförde ju att jag gjorde att det blev skit idag. Bellie var fin, men jag skulle ha mer och mer och mer. Och då blev det såklart pannkaka. Ville bara bööööla, men så kom underbara Emma in i bilden och föreslog att hon tog över, i longerlinan. För redan innan hade vi bestämt att hon skulle longera oss i vänster galopp. Så vi gjorde det då.

Bellan tog vänster galopp flera ggr själv!! Alltså på Emmas komando från backen. Men hon bröt av snabbt, tog nåt språng bara. Sen la vi ut en bom, och jag började lägga mig i lite. Mest ang. tempot, för jäklar vad hon travade fort.. icke acceptabelt. Så då började hon på o tänka bakåt litegranna där, tog höger galopp o vart allmänt studsig. Så jag gav upp och ville gräva ner mig igen. Men så fortsatte vi att kämpa, och Emma bad mig lägga en galoppskänkel ist. Sagt och gjort, TRE kalasfina fattningar fick jag!!! JAG JAG JAG! Utan bommen till och med. Fatta. Hur fina som helst!

Hon kan verkligen. Det enda är att hon måste  sluta tänka bakåt när vi gör det annars... Det blir nån slags låsning i båda våras huvuden, samt att jag säkert gör nånting med kroppen oxå, för jag vet att jag bl.a sitter för mkt åt vänster, och det kan ju påverka oxå. Så nu känner jag att det VERKLIGEN finns hopp!

Nu sitter jag och hungrar och väntar på att mamma och Kjell ska dyka upp och hämta mig + lämna transporten.

Kommer en liten film från idag sen, får se hur lång den blir, får nog klippa bort en hel del, hehe.

Imorgon blire hoppträning i grupp! JIPPI!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Vad kul! :D Grattis

hur gjorde emma när hon fick henne att fatta från marken?

2010-10-04 @ 21:11:09
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

GRATTIS! Äntligen

Hur gjorde emma från marken när hon bad om galoppen?

2010-10-04 @ 21:12:50
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: Okej, vad bra! Är ju ett toppenbra sätt att träna in det. Är ju så svårt när de inte har helt ärlig framåtbjudning. Min blir lätt likadan

2010-10-04 @ 21:18:58
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

min dator är konstig om du undrar varför kommentarerna blir så skumma

2010-10-04 @ 21:21:11
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: Så kul!!! Fattar du för inner eller yttre skänkeln?

2010-10-04 @ 21:23:13
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0