Projekt hälsosammare ;)

Hhihi. Har glömt berätta det. I fredags påbörjade jag ett något hälsosammare liv än vad jag normalt har. Ni som känner mig vet att jag köper godis i princip dagligen, har jag inget godis så bakar jag, massor. Det är bullar, sockerkakor, pajer, ALLT. Köper marängbottnar, slänger på grädde och vräker i mig. Ja allt ni kan tänka er, dagligen. Småäter alltid, söta saker, mackor, ja allt helt enkelt. Hela tiden. Har i princip alltid något i munnen.

Men det är slut med det. Och det är så skönt! Är inte ett dugg sugen på något sött alls, vilken befrielse ändå. Mina tänder lär vara överlyckliga nu! :D

Varje gång förut när jag ens testat vara utan godis nån dag så har jag fått stora problem, haha. Klarat fyra dagar max. Men nu känner jag som sagt inte ens nåt sug. Äter regelbundet och försöker få in sallad, frukt och allt flera ggr om dagen.

Klart jag kan ta mig ett glas dricka eller en fika som undantag, men syftet med dehär är inte att sluta med allt vad godsaker heter, utan att helt enkelt äta BÄTTRE än jag gjort förut. Strunta i att småäta jämt och slänga i mig godis när jag inte ens är sugen. För oftast äter jag bara för att. ;)

Men ikväll råkar jag och Erik ha fått med oss en hembakt bullängd från hans faster, så den tänkte vi festa på! :D Och det är jag värd. ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Duktig du är! Jag är också en sån som äter hela tiden, mestadels sött.

2010-09-13 @ 20:38:16
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina

SV: vad bra! :) med bellona är det det enda som hjälpte när hon blev stressad. förr kunde hon inte ens skritta utan bara taktade HELA tiden. var hemskt jobbigt

2010-09-13 @ 21:34:09
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Fanny och Julia - hoppblackarna.blogg.se

svar till josefin: Eller hur, blir den för mig :D

2010-09-13 @ 22:22:42
URL: http://hoppblackarna.blogg.se/
Postat av: liiiiiiiiiiiinnnea

lycka till! :D



alla är med i min veckans häst ; www.boyzonsign.bloggplatsen.se !!!!! :D <3

2010-09-14 @ 14:38:13
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se
Postat av: EmbLeM

Sv: Ja verkligen korkat. Varför ens släpa upp den?

Asså vist det kan vara sagoaktigt och vackert att ha med en häst, men då skulle jag garanterat ha en minst 3 meter bred runway och framför allt inte så där högt upp. En halvmeter räcker gått och väl. Högre än så blir farligt

2010-09-14 @ 16:28:08
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0