Dressyr

Red dressyr på pärlan idag. Red massa olika övningar idag. Samling, ökning, tagen bakdel, skänkelvikning, volter, serpentiner, galoppfattningar m.m. Jag har aldrig kunnat vara så känslig i höften som jag var idag, det var helt underbart. Använde knappt NÅGON skänkel alls vid skänkelvikningarna, hon bara flög iväg nästan för fort när min höft råkade trycka lite för mkt. Helt magisk känsla var det iaf!

Tränade lite på vänstern idag
, hade mer krav än vanligt i ridhuset då hon i förrgår visade vad hon går för med mig. Men som vanligt äre svårare i ridhuset, men vi kom fram till att en lätt pisk på bogen funkade bäst. Provade det idag och då jäklar flög hon in i en vänsterfattning. Så vi gör framsteg! :-D

Vart en hel del stress
idag för damen men det hanterade jag ändå väldigt väl, blev lite frustrerad ibland men var ändå nere på jorden och kunde klappa och berömma och sen bli lugn igen på två sek. :-) Kändes kul!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul med framsteg och att hon börjar ta vänsterfattningen också.

Skönt att läsa om dina reaktioner också, jag själv måste också verkligen tänka efter och behärska mig när jag blir frustrerad, skönt att veta att man inte är ensam om att vilja hoppa av och gå hem ibland =)

Kram

2011-04-03 @ 08:30:43
URL: http://marineprinsen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0