Dressyrpass

Red ett dressyrpass med fröken Bellabus förut. Carro var med och fotade finfina bilder! :-)

Är dock jävligt arg och besviken på mig själv. Jag hade en klump i magen och var helt spänd redan när jag började, även om jag försökte slappna av och vara lugn. Men de gick inte, så de resulterade givetvis i en lika spänd häst som absolut inte var samarbetsvillig på en fläck. Fast jo, nu ljög jag lite. Hon var faktist riktigt trevlig bitvis, framtravningen var hon kalas på. Men så fort jag ska öka lite mer så tänker hon galopp direkt, och de är skitsvårt för hon tänker bakåt då.

När det väl var dags
för galopp blev hon upprörd givetvis. När man fattat första så tänker hon inte på nånting annat än galopp sen, så ni kan ju tänka er hur lätt det är att få henne att kliva på framåt. Suck. Men det är mitt fel så jag skyller inte på min fina tjej. Hon är ju en humörshäst och jag har jävligt mkt humör själv vilket inte är en bra kombo ibland. Men så äre! Avslutade iallafall bra. Hon var lugn och avslappnad och då la jag en vänsterfattning, utan stress, och hon kändes trevlig. Avbröt och tog en höger, lite stress i själva galoppen men sen lugnade hon sig. Då avslutade jag med lite jogg, med Bellas nos i backen vilket uppskattades mkt då hon sa att hon var suuupertrött i överlinjen. ;) Tro jag de när hon ska stressa och korta ihop sig som en ostkrok och anstränga sig mer än hon behöver.

Kommer bilder sen, när Carro skickat dem! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0