Hemma

Todels. Är hemma idag, har fortf. massa jobbiga förkylningssymtom :s De bryter liksom inte ut. Har iaf ringt runt som en galning till olika byggfirmor, över 10 st. Men det verkar som att bara 2 st har det material jag ska ha till golvet i transporten. Knepigt.. Menmen, så äre. Huvudsaken någon har! ;)

Någon som bytt golv i transport nån gång? Hur gick ni tillväga?

Väntar på lite svar och priser på golvet nu. :-) Senare idag ska jag till Bellabus, som förövrigt gick galoppintervaller med Emma imorse. ET-Lisa kommer och kikar på henne, ska bli spännande! Var nog ett halvår sedan sist Lisa var hos oss. Vill bara göra en genomgång för att se hur hon är, om det är ngt jag behöver jobba extra med när jag masserar och grejar.

Edit: Kollade upp, och Lisa var hos oss 22 juni sist. Då skrev jag såhär:

"Nu har då Equiterapeuten Lisa varit ut.

Det gick bra, var inte så mkt som det brukar kunna vara.. Mest var det baktill och det var MYCKET, hela äset är jätteömt för att hon troligtvis fått bristningar i muskeln där, troligtvis pga att hon dragit en "slidestop" i hagen, vilket låter typiskt för min tösa. Jag har ju märkt att hon varit förjävla känslig där, så fort man petar så far hela arslet upp och hon höjer ryggen som attan.
Lisa jobbade med att mjuka upp båda sidorna där, och tillslut kunde hon slappna av bra där och man kunde ta/klämma utan att hon reagerade så värst.
Sen gjorde hon en övning, en ny för oss, som fick eventuella låsningar i SI-lederna att släppa.

Så framöver ska jag några dgr i veckan massera;
bröstmuskeln som är strax bredvid höger framben
biceps-musklerna framför frambenen
korset
rumpan"

Vilket inte var farligt alls! Hoppas inte lilla donnan min dragit på sig nåt annat nu bara. :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Läser du inte dina kommentarer? :p

2011-04-13 @ 12:52:07
URL: http://Hannaforsberg.blogspot.com
Postat av: Hanna

Sv. I förra inlägget skrev jag att jag bytt golv i min,så jag borde ju veta hur man gör ;-) sen så sist jag fick nåt svar på en kommentar var nog när du skrev om lindor, och vi hade samma åsikt.

2011-04-13 @ 13:06:25
Postat av: Melinda

Vi bytte golv på våran så fort vi köpte den till ett sånt där aluminium eller vafan det är, hehe :D

2011-04-13 @ 13:07:11
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv. Det är rätt enkelt eg, bara ta lös det gamla och mäta och kapa de nya och bulta fast :-) optimalt tillfälle att kolla balkar , man kan aldrig vara för noga :-). Jag brukar alltid skriva namn och adress fast nu antog jag att du visste vilken Hanna det var ;-)

2011-04-13 @ 13:52:18
Postat av: Anonym

åh nej, nog för att du är störd som provar ut sadel till din häst, ska du själv byta golv i transporten?? du måste ju vara slut i huvudet kvinna

2011-04-13 @ 13:54:17
Postat av: emelie (hästblogg)

följas via bloglovin ?=)

2011-04-13 @ 15:44:53
URL: http://skiitbra.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Ja, hon är verkligen taggad just nu! ;D



Härligt med en koll, snart dags för Lisa att titta på Kickan igen också! xD

2011-04-13 @ 18:12:28
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv,

Anledningen till varför jag bara skrev bloggaddressen på första inlägget var att jag skrev via mob och då är det så drygt.



Iaf, min transport, som är längre än en vanlig behövde vi skarva på, vi kapade så att skarven låg precis över en balk för bästa stabilitet, skarven är längst bak, hade jag haft en normallång transport så hade det nog inte behövt skarvas.



Jag vet inte riktigt hur din transport ser ut, om du har en transport som är rund framtill (typ BOJ) eller en som är kantig, min är kantig, så vi mätte hur bred den skulle vara framtill och vilken vinkel det är sen och kapade bara :)



Min transport före renovering

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27150000-27159999/640x480/27154681.jpg?0



och efter renovering

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27150000-27159999/640x480/27155066.jpg?0



Anledningen till att den inte ser lika lång ut på andra bilden som på första är att vi har höjt taket på den åxå.

Har även gjort ny mellanvägg och dörrar baktill, det var kedja när jag köpte den :S



Blev du nå klokare? Vi använde vagnsbult för att bulta fast golvet åxå, då blir "skallarna" i princip osynliga.

2011-04-13 @ 22:05:11
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Yasmine

Då är vi två med "förkylningshänga" då.^^



Har varit hemma från skolan hela veckan! Jag saknar mitt liv! Snart är det lov också, då SKA jag vara frisk så är det bara :p

2011-04-14 @ 11:46:26
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0