Uteritt :D:D:D

Blev stallet och ridning idag ändå. Underbart! Var dock lite spänd själv pga olika skäl, så jag var väl inte helt i mitt sinnesfulla bruk för ridning. ;) Hehe. Men jag tog inte ut det över B vilket är viktigast.

Red lite övergångar längs vägen
, och i början var hon jättefin. Jag jobbade med dendär högerhanden som jag gärna drar åt mig och håller mer i, och det är sjukt svårt. Känner mig som en noob när jag inte får använda den, haha.

På hemvägen vart hon
som förbytt, taggad som FÅ! Gud så hon höll på. Hon stressar upp sig själv och visar tendens till stegring när jag inte släpper iväg henne som hon tycker. Men galoppfattningarna var nå jävulskt fina idag, hon tog dom för en liten höfthjälp. Hur kul som helst! Och inte stressade hon heller.

Sedan red jag in i paddan
en sväng och fattade v.galopp några ggr. Först blev det trav, höger galopp och sen drog jag till med svisch med tyglarna och ett SSSHH som är ett säkert kort. Hon tog den då, sedan testade jag utan, men icke. Så jag bröt lös en liten smal pinne och skulle ha som spö. När jag brutit lös pinnen och hon fattade att jag hade den i handen vart hon GALEN! Sjukt stressad! :S Hon stegrade ordentligt en gång. Red runt i skritt och lugnade ner henne, och sen testade jag fattningar igen. La en galoppskänkel och la en dutt med pinnen på halsen och klockrena fattningar i trevlig arbetsgalopp. Gjorde 4-5 st såna och sedan gav jag mig. Tog några i höger däremellan och dom var sjukt fina! Annars stressar hon upp sig när jag byter varv, men inte nu. Så tog en sista höger, red in på halva banan, sakta av till några travsteg och fatta vänster. TOPPEN! Där avbröt jag. :-)

Älskade fina B
. Hoppas det bara är vårkänslor som spökar, annars blire en vet.koll igen. Ska ta ut massör-jossan oxå som jag tänkt länge.

Kommentarer
Postat av: SANDRAAA

hihi :)

2011-04-05 @ 21:31:25
URL: http://medryttarehosemma.blogg.se/
Postat av: SANDRAAA

hihi :)

2011-04-05 @ 21:32:19
URL: http://medryttarehosemma.blogg.se/
Postat av: Erika

Haha härligt med lite vår! :D Har ni någon snö kvar?

2011-04-05 @ 21:37:40
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: Emilie

Kul att du fick till det med vänstergaloppen! Din donna verkar ju ha bestämda åsikter precis som min herre men desto roligare när man får dom med sig!

2011-04-05 @ 21:53:23
URL: http://barabus.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Vad roligt att det funkar :) Och det är jätte bra att du är så envis och har en sådan vilja. Du skulle inte kunna smitta av dig lite på mej? :P

2011-04-05 @ 22:33:23
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Anni

Sv; haha ja det är typ samma här ;) allt sitter i hjärnan. Det värsta var att jag fick det, och två dagar senare dog en jag kände ;S kändes läskigt..

2011-04-05 @ 23:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0