Hoppträning!

Ni hörde rätt! ;) Idag har jag och B varit med och hopptränat i grupp. För samma tränare som vi red dressyr för senast. :-)

Gick asbra!
Haha eller ja, det beror på hur man ser på ordet asbra i detta sammahang. Kort sagt jag fick hjälp med mina och Bellies problem, ni vet domhär stegringarna hon gör när hon blir frustrerad. Och det är rätt och slätt så enkelt att hon faktist gör så för att jag håller i henne för mycket. Jag upplever att hon blir springig och ångar på = jag håller i munnen = hon kröker in huvudet och trippar på spänt = hon blir mer och mer frustrerad pga hon känner att hon inte får komma framåt varpå hon löser det genom att stegra/hoppa och på så vis "slå sig fri".

Så det jag fick jobba med idag var att vara mjuk i handen. Lätta, lätta, lätta. Och jag fick verkligen superbra tips och råd, för jag kände extremt mycket skillnad. Bellan kom aldrig till att stegra idag ens, för vi stoppade det innan. Hon var påväg ett par ggr men i och med att jag hade tränaren med mig så fick vi hjälp i rätt sekund.

Till hoppningen nu då
, haha. Bellan klippte till och hoppade travbommar, dubbla studs osv. Haha.. Hon var mer vild än tam vill jag lova. Hon drog på i världens fart, har aldrig ridit henne när hon gjort så. Men som sagt fick grym hjälp och vi slutade inte förrän vi hade B där vi ville ha henne. Dvs när hon utförde övningarna hyffsat lungt och avspänt. :-)

Fina tjej
! Kanske kommer film ikväll. Observera kanske, hahaha.

Kommentarer
Postat av: Anni Oveson

sv: Åh, bra att veta! har ju sökt efter en sadel med ljus och lykta. Sadelutprovaren sa till mig att ravelli har ett "omöjligt" sadelläge, och att det inte finns någon sadel som ligger riktigt bra på honom...... Blev därför glatt överraskad när jag provade bates-sadeln och den låg PERFEKT. trista är bara att de är typ omöjliga att få tag på, så jag håller ju tummarna för att tjejen som äger sadeln ska gå med på att sälja. Men ändå, bra att veta att det kanske finns andra alternativ då! :) aldrig testat bates innan, men den var verkligen underbar..

2011-12-11 @ 17:48:23
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh du har aldrig tränat för den här tränaren i hoppning förut :)? Är det kanske någon du skall fortsätta med eller/byta till?



Vill också börja hoppa lite :P

2011-12-11 @ 17:55:33
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Anni Oveson

SV: Tack för tipset! Ska verkligen kolla upp det där. Helt värdelöst att rida runt i en sadel som inte ligger 100 :/..



Och nej, vi har inget eget stall, tyvärr. Vi Hyr boxplatser. Som tur är så är det bara vi som är där, men hade nog blivit billigare att ha eget :P

2011-12-11 @ 17:56:55
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Anni Oveson

sv: Den jag rider med nu är en michael whitaker. den ligger jättebra i ryggen och han har inte ont av den, men den glider bakåt. Sen var jag och provade ut en sadel och då kom de fram till att det enda som passade var en butet, så då köpte jag en sprillans ny sån - och blev typ ruinerad på kuppen. Men det visade sig att den glider ännu värre...



Lustiga är att nästan alla dressyrsadlar ligger bra och stilla..

2011-12-11 @ 18:10:57
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: natalja och hillbilly (:

Kul! :D

2011-12-11 @ 18:15:29
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Anni Oveson

sv: PRECIS. Men jag menar, egentligen tror jag att många hästägare är bättre på att prova ut en sadel än många av dom som kallar sig "sadelutprovare". Utbildningen de gått är ju oftast inte längre än två dagar, så jag litar inte på dem speciellt mycket. Speciellt inte nu efter butet-incidenten.. haha

2011-12-11 @ 18:16:29
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Anni Oveson

Sv: Exakt,så jag resonerar också. Jag vet ju att Ravelli har en svår rygg, hans sadelläge är lite längre bak än en "normal" rygg. Men att stå och säga att man först måste köpa en sadel för 35 tusen spänn, för att sedan ett par månader senare hävda att min häst helt enkelt är omöjlig att hitta en passande sadel till, är ju bara korkat..

Men positivt är iaf att det ingår sadelinprovning i nannas utbildning :) alltid något..

2011-12-11 @ 18:51:15
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Linda

Okej jag förstår precis vad du menar faktiskt :) Att dessutom ändra på sig, öppen för nya metoder och ideer är kanonbra, det är så man utvecklas som ryttare OCH människa, tummen upp!

2011-12-11 @ 19:01:56
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är hon bra att rida för, Gunilla!

2011-12-12 @ 19:24:51
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: Caroline

SV: My mistake! läste igenom hela ditt inlägg nu. Så kan det gå när man bara skummar igenom.



Måste säga att det är roligt att du är så öppen med dina brister och styrkor. Det är inte många som kan "erkänna" sina misstag om man kan uttrycka sig så. Roligt läsning!

2011-12-12 @ 22:30:31
URL: http://myvilbur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0