Mys och massage!

Idag fick B vila. Borstade, ryktade, myste och sedan körde jag igenom henne med en massagegenomgång, och lite små trix och fix för att lätta på låsningar/spänningar. Bellsan var lite spänd i huvudet idag, hon tyckte att hon hörde en massa ute så hon kunde inte riktigt slappna av. Men emellanåt när hon gjorde det gick det att känna på musklerna bättre och hon var hur fin som helst. I höger skinka var det dock lite spänt sa B, för där blev hon sur och visade att det var obehagligt. Så jag jobbade lite extra där tills hon inte reagerade längre. :-)

Sedan gjorde jag som sagt lite småtrix, någon backa-övning, ta bort "vakumet" i ärtbenet, oså lite annat. Och idag fick jag känna om hon var låst i SI-lederna, varken jag eller ET eller massör brukar få göra det. Hon blir skitförbannad och sparkar bakut så det är omöjligt att känna. Men nu blev hon inge sur alls! Förvånad jag blev eller. Jag tror jag kunde ana en låsning där, så som sagt jag gjorde lite övningar för det efteråt. Dock så behöver jag en medhjälpare för att göra den mest effektiva övningen men jag hade tyvärr ingen där som kunde hjälpa mig.

B tuggade och slickade sig om mun väldigt belåtet flertalet ggr så nog släppte jag på något allt! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag bara älskar din blogg, bellie har bivit otroligt fin!

2011-12-07 @ 18:14:50
Postat av: elin

jag bara älskar din blogg, bellie har bivit otroligt fin!

2011-12-07 @ 18:15:27
URL: http://proride.blogg.se/
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

Hej, vilke fin blogg du har.

2011-12-07 @ 18:50:45
URL: http://ponnyskruttarna.webblogg.se/
Postat av: natalja och hillbilly (:

Vore kul om du skrev lite om hur du gör när du tex backar henne på ett visst sätt, och tar bort "vakumet" i ärtbenet och så. Vet att du har några jättebra videos på massage, men jag tycker iaf det vore kul att se lite mer sånt :) man lär sig jättemycket !

2011-12-07 @ 19:52:12
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: natalja och hillbilly (:

sv; Okej jag förstår :) är nog bäst ändå det! (för hästarnas skull) funderar på att ta ut ET eller en massör till Hillbilly, mest för att kolla läget lixom :)



ska definitivt prova det där med godis och backning :) brukar köra en hel del "godisstretch" vilket uppskattas ;)

2011-12-07 @ 22:18:59
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Malin

Hur kan man känna om dom är låsta i SI lederna? :)

2011-12-08 @ 17:05:10
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0