Skrittur

Fick ett väldigt trevligt bemötande av min lilla häst idag i hagen,  blev väldigt förvånad kan jag säga. Jag har ju skrivit om mina problem att fånga henne i hagen här och dom har pågått i 2 veckor nu, och ungefär varannan dag så ser hon ut som hon vill äta upp mig med blicken och det kan ta ett tag att få in henne. Så idag trodde jag ju knappast att hon skulle vilja vara med mig. Men jo, jag fick inte bara ta på henne grimman utan problem, utan hon kom och mötte upp mig till och med. Jätteglad och nyfiken var hon. :-) Dåligt glad jag blev då. :-D

Tog en skrittur på en halvtimme, och B lekte struts idag så jag bara lät henne vara. Finns inte så mkt mer att säga. Får se vad som händer resten av veckan.

Återigen tack för er respons på inläggen jag skriver!

Kommentarer
Postat av: Anni Oveson

sv: Tror att vi blivit länkade någonstans, för vi har vanligtvis inte så mycket :P haha

2011-12-01 @ 13:04:00
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Petra

vv kontakta mig!



intressrad av att handla!



Mvh petra 0736433042

2011-12-01 @ 13:25:08
Postat av: Caroline

Misstolkat och misstolkat, enligt min åsikt så ska det aldrig gå så långt att man piskar hästen. Men det är ju bra att du har tränat ditt tålamod så att det förhoppningsvis inte händer igen.



Du kanske borde rida utan spö istället, eller försöka tänka på att kasta iväg spöt när du börjar känna dig irriterad. Det är inte rätt att ditt humör går ut över hästen, men det verkar du redan vara medveten om. Bra det iallafall, vissa förstår inte ens att dom gjort fel och det är ännu värre.

2011-12-01 @ 15:02:45
URL: http://myvilbur.blogg.se/
Postat av: Caroline

När jag skrev att det kan komma ett piskrapp eller två så syftade jag på ALLA som rider. Det var inte direkt riktat mot dig, men du får ta det som du vill.



Förstår vad du skriver och vet att du ångrar dig. Och det är bra! För det är inte rätt nånstans att slå sina hästar, eller att tvinga dom till nått.



Men just att du skrev att du var stolt över att du inte gjort såhär på 7 månader blev lite fel för mig. För man ska inte piska sin häst överhuvudtaget.

2011-12-01 @ 15:43:52
URL: http://myvilbur.blogg.se/
Postat av: elin

finns antagligen en orsak till vrf hästen inte vill komma till dig i hagen....

2011-12-01 @ 16:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0